söndag 6 februari 2011

Summerar 2010

För att kunna sätta upp mål för 2011 här på bloggen så måste man väl börja med att summera 2010. Man har ju inte mycket att sätta emot Daniels magiska år så jag väljer att redovisa så här:

Årets lopp (1): Halv Iron Man på Tjörn. Mycket nervdaller och skoj att göra någonting helt nytt. Mycket proffsigt arrangerat och rent magisk inramning - hela loppet gav mersmak.

Årets lopp (2): Stockholm Marathon. Under många år hade jag räknat bort maran, tyckte att det verkade för långt och plågsamt. Samtidigt gnagde det i mig - jag tycker ju att det är något fantastiskt snyggt med hela Sthlm Marathon och något man "måste" ha gjort som Stockholmare. Loppet blev precis så bra som jag hade hoppats, perfekt väder (20 grader) och fint sällskap.

Årets "Rune Larsson" ögonblick: När jag i hällregn den 14:e april tog ett avbrott på långrundan och gick in och beställde en cola på korvkiosken i Storfors (middle of nowhere/Värmland). Drack upp den, nickade mot korvkiosk-innehavaren och stack ut i regnet igen.

Årets högmod: När jag försökte gå ikapp Peter K på KM i landsväg. Motvind och låååång lucka. Den mjölksyretoppen har jag knappt kommit över än (och nej jag kom inte ikapp Peter...)

Mest nöjd med på KM: Terrängen i Ursvik, gick in på 1.19 i riktigt skitiga och tunga förhållanden bara några minuter efter svåger Lars. Möcke bra som Svennis skulle sagt....

Bästa träningspasset: Långlöpning den 6:e November. Sofia & Lilly förberedde för min födelsedagsmiddag medan jag var ute och sprang på mina favoritställen. Grusvägar, skogstigar och utmed havet och tänkte att, fan man är ganska bra ändå. Vara ute 1:45 och bara tycka att livet leker. Nån nytta gör ju tydligen träningen.

Jag återkommer med planer för 2011. Hur sammanfattar ni 2010?
/Krister

1 kommentar:

Bidevind sa...

Härlig sammanfattning Krister. Har sett på Funbeat att du börjar bli en rackare på träning, med tydliga mål och träning därefter.

Kul att se! Ska bli spännande att se resultatet av det i sommar.