torsdag 24 februari 2011

Rapport från Bessemerloppet

Hej!
Tre utbrytare stod på startledet i Högbo för en härlig resa över de 52 km som skulle åkas. De tre var Per Bielke, Daniel Lindberg och jag själv. Med oro för kylan, eftersom det var minus 20 på kvicksilvret i Bromma då jag vaknade, så kunde vi glatt kostatera att det "bara" var -13 vid starten och med det faktum att det bara blev varmare under loppet så får man konstatera att det var ganska bra förhållanden i år. Spåren var som vanligt fina i Högbo och startfältet var starkt. ca 700 kom till start och den segertippade Vasaloppsåkaren Daniel Tynell blev bara 9:a. Faktum var att han och jag passerade mållinjen ganska exakt samtidigt! Ett "aber" bara ... Jag hade ett varv kvar av de tre som skulle köras :(
Hur gick det för oss då? Jo, Bielke infriade favoritskapet med råge och kom in på finfina 3.12.55 (gav 4:e startled på Vasan). Jag själv fick 3.42.13 (7:e startled) och Limpan fick 4.13.56 (9:e). Själv så var jag lite besviken över resultatet men jag hade trevligt sällskap på resan och jag fick en rejäl genomkörare inför Vasaloppet!
Tack Limpan o Bielke för sällskapet!
// Munther

2 kommentarer:

Bidevind sa...

Riktigt fin tid Bielke

Bielke sa...

Tack, det kändes otroligt bra att ha en positiv trend i loppet.Ingen åkte om mig på sista varvet. Jag är inte så van vi det! Det är dock viktigt att få till skidorna bra och det lyckades jag med denna gång. Jag väntar med spänning på resultaten från KM.