måndag 5 april 2010

Premiärmilen 2010

På födelsedagen den 28 mars gav man sig ut vid lunchtid för att avverka årets Premiärmilen som går vi Frescati/Universitet. Jag sprang denna 2008, då på tiden 48.35. Målet detta år var under 46 minuter.

Loppet är ganska platt och fint, tror höjdskillnaden endast är 7 meter. Gick ut i ett hyfsat tempo, varvade efter 5km på 22.45, mao på väg mot en 45.30 tid.

Löpte på skapligt, tappade lite mellan 6-8 km, men landade till slut på 45.43. Okej tid för att vara början på säsongen.

Sedan tog jag mig lite vatten över huvudet, när jag bestämt för att jogga hem från målet. Trodde väl jag kunde jogga hem på nån halvtimme, men det tog hela 53 minuter, längre än själva loppet. Nu sprang jag inte i nåt rasande tempo ska sägas, trött efter att ha pressat mig runt milen.

Den 11 april går Paris Marathon av stapeln. Får se hur formen känns då, efter alla påskägg?!

-Daniel

Inga kommentarer: