torsdag 22 april 2010

Är detta en enmansförening?

Vad är det med alla stackars så kallade medlemmar i denna anrika förening???

Ingen som tävlar, eller skriver några rapporter om tävlingar ialla fall.
Ingen som ger en, en liten ryggdunk och sporrar lite för goda insatser eller peppar för nya sådana.
Inga utmaningar mot varandra.
Ingen som kommer med nya initiativ eller förslag på aktiviteter, tävlingar eller dylikt.

Sitter alla och väntar på att boende för Vasalopp, läger och Vätternrundor skall bokas, klubbkläder fixas och då få det serverat på silverfat?

Jag kommer ju vinna KM på cykel, för det är väl ingen som är inne och kommer notera att och när detta går av stapeln?

Skönt att man redan nu fixat boende för Vasaloppet 2011!

Och skönt att känna att i den här föreningen är man verkligen en UTBRYTARE!

-D

3 kommentarer:

Peter Kaz sa...

Absolut inte en enmansförening!
Genomled ett långpass på min nya Bianci racer (8,4 kg) igår. Tänkte cykla lite extra långt som träning inför Vätternrundan. Började kl 07.05 med motvind och -1 grad. Startade hemifrån och drog norrut mot Gottröra (välkänt för alla som körde KM 2009) och fortsatte sedan till Linnés Hammarby strax söder om Uppsala. Kaféet där öppnar först 1 maj med jag hade med en Snickers som tog slut direkt (varför hade jag bara med en?) Vände hemåt och krafterna började sina betänkligt efter ca 10 mil. I Upplands Väsby åkte jag av en slump förbi "bondens dag" där de bjöd på saft & kaffe samt sålde hembaka kaffebröd. Jag lade in en order på "en av allt" vilket var ungefär 3 ggr mer än normal portion. Jag satte nog nytt rekord i att stoppa i mig bullar, sockerkaka, äppelkaka och småkakor. Efter en kvarts mumsande rullade jag hemåt och passerade Cykelhuset. De reservdel till min MTB stänkskärm som jag beställt hade inte kommit, typiskt. Väl hemma fick jag en lätt utskällning för att jag kommit hem så sent utan att tala om det i förväg, precis vad jag behövde. Hur som, 13 mil och ont i rumpan av nya sadeln blev det. Somnade framför TVn på kvällen med idag känner jag mig utvilad och stark igen och intalar mig själv att det är de jobbigaste passen som gör mest nytta. Kanske det blir 14 mil nästa lördag. Sedan fattar jag inte hur jag kunde köra Vätternrundan 2009 utan att stanna för att äta. Vi får se hur det går i år. /Peter

Munther sa...

Eloge till dig Limpan. Kul att läsa dina inlägg. Har tyvärr varit väldigt inaktiv på hemsidan men det beror nog mest på att jag också varit väldigt inaktiv med träningen :( Håller på att renovera om källaren hemma vilket tar nästan all ledig tid. Men om några veckor går säsongens första löptävling för min del. Göteborgsvarvet hägra och mitt mål på under 1.40 känns just nu tyvärr inte helt realistiskt. Kanske måste revidera det om någon vecka men vi får se ... / LM

Bielke sa...

Bra att du ryter till. Jag har varit kass på inlägg. Den senaste tiden har dock varit fylld av sjukdom och skador. Jag blev rejält sjuk efter Vasaloppet. Bihåleinflammation och penicillin. Var dock ok under skidresan i Italien. Vred dock till knät i en sväng i oväntad skarsnö. Det tog därför ett par veckors vila innan jag kunde ta första joggingturen sedan augusti förra året. Nu är det ok men förmodligen blir aldrig knät som förut så löparambitionerna blir nog inte heller som före meniskskadan. Jag har kört lite spinning och gym och ska försöka få igång cyklingen till helgen. Nya golfklubbor har precis inhandlats så det blir nog en del sånt också.