söndag 21 mars 2010

Årets Löparpremiär i ymnigt snöfall

Idag avgjordes årets första (?) löpartävling, klassiska 2 sjöar runt!
Dessa tävlingar avgörs som sig runt de 2 fina fågelsjöarna Lötsjön och Råstasjön. Loppet går 2 varv runt dessa sjöar, "den klassiska distansen" och mäter 11,2km.

För undertecknad var detta 3:e gången, sprang 2007 och 2009 med uppehåll 2008 för Birkebeinerrennet.

Mitt pers från 2007 på 54.48 skulle slås var planen! Skrax under 54 minuter om Marathonformen skall vara något sånär i antågande.

Snön och isen hade knappt försvunnit runt sjöarna pga av den kalla vinterna och till råga på allt så snöade kraftigt. Det var snöblandat regn som föll till marken, riktigt blött blev det!

Gick helt OK, tiden blev 53.22, en bra premiär med tanke på de yttre förhållandena!

På startlistan skulle även Mr Bidevind stått, men jag såg honom inte i den glesa skaran av deltagare. Synd, han varit kul att mäta sina krafter mot honom:-).

Troligen blir det Premiärmilen nästa helg!

Hoppas ni alla är igång ordentligt. Jag utmanar Er alla på vem som kommer slå mig i antal tävlingar i år! 1000 spänn! Nån som känner sig manad?

Kör hårt!
-D

2 kommentarer:

Basso sa...

Limpan, du får nog förbli outmanad när det gäller antalet tävlingar. Vad är målet 2010 - 30 tävlingar?

Kör hårt!
/Krister

limpan sa...

Japp, målet är 30 tävlingar totalt, om inte sjukdomar, skador eller annat sätter stopp. Uppe i 7st just nu, så håller ett hyfsat snitt.

Maj månad blir kritisk, får se om jag kan/hinner köra alla tävlingar som jag har planerat?
-Daniel