tisdag 2 februari 2010

Status mössor?

Jag har inte sett någon fortsatt diskussion om mössor, så jag tänkte föreslå två alternativ till debatten.

Första kandidaten är en modern och funktionsrik mössa från Trimtex. Tillverkaren skriver själv följande:
Trimtex Bi-Elastic mössa. Formsydd mössa i funktions-materialet Bi-Elastic med active mesh på insidan för optimal fukttransport. Mössan har en modern passform och passar perfekt för både träning samt fritidsanvändning.


Andra kandidaten är en riktig klassiker, något som även vinnarna Svärd och Hanson i Marcialonga uppskattar (om än i något modernare tappning). Det här är mössan som har format ett folkhem av motionärer. Mössan finns antingen med/utan uppvik. Har själv beställt utan uppvik med klar retrosucce.

2 kommentarer:

Chairman sa...

toppluvan är grym, den röstar jag på....

Munther sa...

Trimtex ser ut att bli mitt val också, även om jag inte sett preliminära priserna än. Börjar dock bli lite brådis om vi skall hinna få den till Vasaloppet!
Oavsett vilken det blir är jag intresserad av mössa // Munther