tisdag 16 augusti 2011

Riddarfjärdssimningen

Utbrytarna visar upp sig i allehanda tävlingar och i helgen var det herr Bergström som stod uppställd för att simma Riddarfjärdsimningen som går mellan Stadshuset och Rålambshovsparken, en sträcka på 1 Mile (1609 meter).

Väl på plats vid starten hade jag en timme för att kika in startfältet och få sista race info. När jag gick runt och hörde på försnacket så var det 150 anmälda och en blandning av "riktiga simmare" från riktiga simklubbar till triatleter och en klick simtanter.

Loppet var väldigt straight forward, start i vattnet bakom ett snöre och sen var det bara att hänga på dem framför utan några större navigeringsövningar. Fördelen med ett mindre fält var också att jag slapp bli knuffad under vägen (som jag tycker är ganska obehagligt).

Väl imål såg jag att jag gick in på en 76:e plats på tiden 32,25. Vinnare var Stina Gardell som var med i VM senast och hon landade på 19 minuter.

Summering av loppet: kul att ha gjort det men inte någon stor upplevelse att ta med sig i livet. 2 Getingar?

/Krister

Inga kommentarer: