måndag 19 augusti 2013

Ironman Sweden 2014

Den 23 september 2008 bildas klubben Utbrytarna SK! En liten skara, tror vi var ca 8 personer, halvtränade medelålders mån, startar klubben i primärt syfte att fortsätta kunna åka Vasaloppet!

Snabbt infördes KM eller som vi kallar det "Le Barodeur" som blivit en succé!

Men IDAG har nåt helt makalöst hänt, som jag personligen aldrig trodde när denna förening startades och som inte har varit i närheten av de ambitioner klubben hade.

Kl. 11.00 öppnande anmälan till Ironman Kalmar/Sweden 2014 som går av stapeln den 16:e augusti.

Vi har till dags dato 5 olika Ironmans i föreningen (ursäkta Gustav, men jag räknar inte in dig just nu). Vi hade pratat lite löst om att försöka bli några stycken som skulle göra en satsning på IM Sweden 2014, och personligen trodde jag på att vi skulle vara 6 Utbrytare på startlinjen.

Men vad har hänt under dan?? Om jag räknat rätt, så summerar startlistan just nu för IM Sweden 2014 till inte mindre än 11(!!!) Utbrytare! I icke nämnd ordning är följande Utbrytare anmälda:

Andreas Johansson
Fredrik Bidevind
Kim Quarnström
Fredrik Bergman
Daniel Lindberg
Krister Bergström
Jonas Reinhammar
Tomas Westerlund
Lars Munther
Wilhelm Nyberg
Jörgen Russling

Nästa år skall alltså 6 st Ironman oskulder tas och 5 st skall försöka sig på denna bedrift för minst 2:a gången.

Jag är mållös!!!

Jag hyser full respekt för oss alla! Nu har vi ett år på oss förbereda oss och jag vill att vi nu verkligen utnyttjar att vi är en klubb och har en gemenskap!

Jag vill härmed föreslå att vi under första delen av september träffas gemensamt för att planera och på bästa sätt förbereda oss tillsammans!

- Vi behöver fixa boende
- Vad har vi för behov att köra gemensam träning?
- Vad har vi för individuella och gemensamma behov att ta in "utomstående hjälp"?
- Vill vi planera för ett gemensamt träningsläger under året?
- Skaffa gemensam tävlingsutrustning / kläder
- Övriga tips och ideer
- Etc. etc...

Undertecknad återkommer inom kort med förslag på dag och tid!

- Ordföranden i Sveriges största Ironman förening för +30!


2 kommentarer:

Chairman sa...

Helt jäv... otroligt. För ett par veckor sedan trodde jag att bara jag själv och Basso hade planer för Kalmar 2014. Nu är vi 11st Utbrytare och dessutom min gamla HP kollega Tony Cooper som körde Vättern med Utbrytarna 2011. Hel kul, och jag är självklart med på ett planeringsmöte.

// Bergman

Basso sa...

Jag är i chock, visste knappt att vi var 11 stycken i föreningen:-)

Vilket gäng vi blir i Kalmar nästa år - stort!

/Krister