tisdag 25 maj 2010

Resultat KM i Cykel - 62km på Ekerö 18 maj

1. Kim Quarnström, 15p
2. Krister Bergström, 14p
3. Daniel Lindberg, 13p
4. Fredrik Bergman, 12p
5. Fredrik Bidevind, 11p
6. Per Bielke, 10p
7. Peter Kazinczy, 9p
8. Lars Munther, 8p
9. Andreas Johansson, 7p

Grattis Kim!

Underteckand tackar ödmjukast för att ni väntade på mig istarten. Och passar samtidigt på att visa sitt medlidande för Andreas som fick punka efter ca 10km.

Var är alla Rookies? 4 st har ännu inte varit med i KM trots att de anmält sig! Hur kommer det sig?

Kan "nån" uppdatera totalställningen!

Tack till alla som deltog!

Nästa deltävling är KM i Simning som går av stapeln den 30 juni! Tävlingsledare - Bielke
-Daniel

4 kommentarer:

Basso sa...

Bra arrangerat grabbar - även om Limpnas försenade ankomst drog ned betyget :-)

Jag spurtade så hårt? så att en eker gick av i bakhjulet - är det vanligt eller händer det bara när poäng i Utbrytar-KM står på spel?

Jag uppdaterar sammanställningen!

Munther sa...

Tack Daniel och Kim för ett bra och trevligt arrangemang! Å ett extra grattis till Kim för segern. Tyvärr kunde jag inte bevittna slutspurten då jag var tvungen att släppa "klungan" i slutet av första rundan. Blev till att cykla själv i ca 3 mil! :(
Måste försvara mig lite med att påstå att landsvägcykel måste vara vår klart bästa gren för Utbrytarna SK, eller?
Hade 28 km/h i snitt över de 62 km när jag kollade in färddatorn efter loppet. Tycker iaf själv att det inte är så dålig men trots det var jag en kvart efter täten :((
Inser att jag måste ha fler än två träningsrundor nästa år ...
// Munther

Chairman sa...

Hatten av Kim! Först över linjen vinner! Så är det bara, vi andra stod fan stilla när du attackerade! Adamsson och Vacchi had varit mållösa... Tack också Limpan och Kim för ett bra arr. Jag åkte därifrån med ett leende och hade svårt att somna när jag kom hem... kunde man gjort något annorlunda... Basso, jag har redan uppdaterat ställningen //bergman

Gurra sa...

Vilket lopp det måste ha varit!! Nu är det jämnt i KM-toppen (och även i botten där det är fler än jag som har 0 poäng).

Hoppas att man orkar hänga på klungan ett tag runt Vättern...
/G