måndag 17 maj 2010

CarreraVårklassiker på Ekerö

Och så avslutades tävlingshelgen med Carrera Vårklassiker, 90km på Ekerö. Banan är samma runda som KM på tisdag, dock ett varv längre.

Kim och jag stod på startlinjen kl. 10.00.

Vi hängde båda med en ganska snabb klunga i knappt ett varv som körde 32-tempo. Det blev dock för tufft och vi var totalt 4 cyklister inkl. jag och Kim, som släppte klungan.

I drygt ett varv körde vi 4 sedan tillsammans, för att en bit i på sista varvet bli upphunna av en 8 manna klungan som anfördes av 4 tjejer från Fredrikshov.

De 4 tjejer växeldrog resten av loppet, ville inte släppa in nån annan så vi fick snällt hänga med där bak vilket inte var några större problem.

Väl in på målrakan så kör jag och Kim förni hela klungan, varpå jag hör att det blir ett jäkla gny, att man tydligen kör in i mål gemensamt? Det var tydligen cykelkotym.

Jag rullar imål lite sakta före klungan, varpå jag hör ett brak ca 15m bakom mig. Då vurpar ca 4 pers i klungan och en av tjejerna voltar ner i diket. Väl i mål ser jag att hela hennes cykelram har spräckts.

Så det är bättre att spurta förbi klungan:-)!

Både Kim och jag landade på 2.56. En helt OK tid i blåsten på Ekerö.

Återstår att se om denna lilla uppladdning var väl tuff inför KM.

-D

Inga kommentarer: