söndag 9 maj 2010

Kungsholmen Runt - Halvmaraton 21113 m

Med en dåres envishet fortsätter jag med mina inlägg på denna Sportklubbs gemensamma medlemsblogg.

Igår, 8 maj, deltog på Utbrytare i Kungsholmen Runt - Halvmaratondistansen som nu uppmätte 21113. Starkt att kunna mäta banan rätt! Är det inte bara att flytta fram målet 15 meter??

Undertecknad och den gode Fredrik Bergman stod på startlinjen kl. 11.30

Kallt och jävligt var det, skulle bli regn vilket det också blev vid halv ett tiden. Hur skulle man klä sig?

Målet för Mr Lindberg var att slå sitt tidigare pers från Sthlm Halvmaraton 2007 på strax under 1.43. I tankarna fanns under 1.40, men skulle det verkligen gå?

Bergman, som laddar för Stockholmsmaran, siktade på under 1.50. Framförallt slå sitt tidigare pers på strax under 1.54.

Min vana trogen gick jag ut hårt, det kändes ju så bra! 45.43 efter 10km! Ojdå, väl fort kanske...? Men inte fasen skulle jag kunna tappa så mycket andra varvet!? Höll farten relativt bra hela vägen. Stumnade lite efter 18k, men gick till min stora glädje i mål på tiden 1.38.59! Grymt Nöjd!

Bergman slog sitt pers, men lyckades dessvärre inte gå under 1.50. 1.52.50 blev sluttiden. Benen kändes enligt utsago rätt OK, detta var en bra genomkörare inför maran om 4 veckor.

Kul ändå, att det är några andra som håller igång!

Vi ses!
-D

4 kommentarer:

Bidevind sa...

Bra kämpat grabbar!
Du blir uppenbart farlig i årets sammanlagda KM Limpan!

Chairman sa...

Faan, jag tänkte ju skriva det här inglägget... om inte annat för att avlasta dig... Bidevind sorry att jag inte tog ditt startbevis, men min förhandling gick inte i mål förrän sent fredag kväll. //bergman

Munther sa...

Grymt imponerad! Kom som du märkte inte till start. Tänkte skylla på att jag körde Coopers test på jobbet på fredagen, men inser att den ursäkten inte är värd att nämnas när jag ser vad du mäktade med på söndagen ... Hursomhelst så blev det faktiskt ett 20 km pass i söndags. Årets första och även om tempot inte var tävlingstempo känner jag mig ganska nöjd ändå.

Har letat fram cykelskorna på vinden nu ikväll så imorgon blir det premiär på hojjen. Vi ses! // Munther

Gurra sa...

Grattis till pers Limpan!! Du blir farlig i kampen om att bli årets Utbrytare!!

/G