söndag 6 september 2009

Högre Tempo!


I tisdags gjorde jag premiär för något nytt, Tempo-lopp i cykel! Mitt vänsterprassel vid sidan av Utbrytarna är ju TVCK (Trosa Vagnhärad Cykel Klubb) och de bjöd in till premiär för tempo, tidigare har de bara kört linjelopp.

Loppet skulle gå över 22 km, med 1 minuts mellanrum på starterna. En del i gänget såg grymt imponerande ut med riktiga tempohojar och såg jag inte en tempo-hjälm också. Huvva!

Iväg stack jag med bra driv och efter några kilometer så höll jag på att ta helt slut, ett inte helt ovanligt fenomen när man ska försöka "paca" sig själv på hoj. Hursomhelst så fick jag fatiskt in rytmen ganska snart efter det och lyckades hitta ett tempo där jag kunde pressa mig själv bra utan att gå in i väggen.

Slutresultatet: 37,25 över 22 km och ca 35,5 km/h i snitt. Jag var mycket nöjd med min egen prestation men jag lyckade bara tvåla till en i gänget med min insats och kom in på 7:e plats. Förste man var ganska exakt 4 minuter före mig, men han hade ju en riktig hjälm......

Inga kommentarer: