söndag 13 september 2009

Historien återupprepar sig

I går (läs lördag) så var det dags att tävla igen. TVCK körde KM i Linjelopp över 42 km. Trots strålande väder så infann sig bara 5 pers på startlinjen, tråkigt med tanke på att det ska finnas 150 cyklister i föreningen.

Hursomhelst så sattes tempot upp stenhårt redan från början och ganska snart var vi fyra kvar. Vissa var så starka i klungan så jag gick upp och gjorde dragjobb bara får att lura ned de andra i ett lite lägre tempo. Efter ca 20 km så var det klippt även för mig, jag drog på mig mjölksyra i en uppförsbacka och vips, så försvann mina tre kamrater iväg. Resten av varvet jobbade jag på själv och hoppades att någon i gänget därframme skulle gå sig helt stum men så blev det inte. Efter 1,14 så gick jag in i mål, ca 6 minuter efter segraren.

Slutresultatet blev alltså samma som på Tempot: spöade en men fick stryk av resten.


/Basso

Inga kommentarer: