fredag 12 juni 2009

Utbrytare i Halvvättern

Helgen som gick var jag och brorsan nere i Motala för att köra halvvättern. Jag hade gett honom en startplats i julklapp så att han skulle kunna få komma ut och njuta av lite cykelåkning under våren.

Kort summering av Halvvättern: mycket fin bansträckning som bara bitvis gick på vanliga Vätterns dragning. Det fanns ett riktigt bra parti där det var både kuperat och smalt samtidigt som man åkte bara 10-50 meter från Vätterns strand. Hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att jag var nere vid Como-sjön och följde Girot.

Attidtyden kring loppet (min attityd möjligtvis) var också ganska avslappnad och betydligt färre deltagare (drygt 3000) gjorde att det blev ganska lugnt och tillgängligt i depåerna.

Avslutningsvis tycker jag Halvvättern var perfekt som genomkörare inför Vättern eller som alternativ till Vättern om det är något år man inte kan komma loss "stora" helgen.

Basso

1 kommentar:

Chairman sa...

coolt, kan tänka mig att köra det här istället för stora vättern. Det verkar säkrare