söndag 15 mars 2009

Säsongspremiär - 2 sjöar runt

Kl 12.00 idag gick premiären av löpsäsongen av stapeln i natursköna Solna/Sundbyberg runt fågelsjöarna Lötsjön & Råstasjön. Det är ju mina "Hoods", så man känner sig väl hemma.

Man kan välja att springa 1,2 el. 3 varv. De flesta väljer de "klassiska" 2 varven vilket ger ett lopp på 11,2km. Jag sprang även detta lopp 2007, då på tiden 54.48...

När startskottet gick var det väl ca 4-5 grader, ca 150? startande på linjen. Loppet går delvis på asfalt, delvis på grusväg, med några små backar här och där. Iår var det ganska lerigt och plaskigt runt sjöarna och ett otal gäss och änder som vill vara med, eller försöka hindra en från att slå rekord...

Med tanke på min ringa löpträning senaste halvåret, iom skadan inför Lidingöloppet, så måste jag vara väldigt nöjd med loppet. Har enbart sprungit ett 10-tal 5km pass, så detta var mitt överlägset längsta löppass på ca ett halvår. Tiden iår blev 56.18 (1,5 minut sämre), men gav dock en oerhörd mersmak för fortsättningen på säsongen.

Hoppas på fler Utbrytare i dessa fantastiskt fina Stockholmslopp framöver under våren, så vi får än mer gemenskap och tävlingsanda. Om 2 veckor är det Premiärmilen på programmet. Nån mer som känner sig manad....?

/Limpan

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte du såg pigg ut Limpan