fredag 27 februari 2009

Rapport från Bessemerloppet

Tja!

Det närmar sig Vasalopet med stormsteg! Pratade med Bergman tidigare idag och han undrade var rapporten från Bessemer som jag utlovat tagit vägen? Svaret på frågan är att jag lade upp den som en kommentar till tidigare inlägg om Bessemer, men det kanske fler än fb som missat den så här kommer den som ett eget inlägg ...

Lovade "fb" att stå för "rapporten" denna vecka så här kommer den ...
Morgonen startade som en vanlig arbetsdag för undertecknad med att kl ringde för väckning kl 6. Efter en stor portions havregrynsgröt kände jag mig rejält laddad, både psykiskt och fysiskt, innan jag kilade ut till Ängbyplan med där en sliten "chairman" hämtade upp mig kl 6.50. "Familjebassiluskerna" som härjat hemma hos familjen Bergman under veckan hade nu även börjat ge sig på vår käre ordförande men trots detta så ställde han upp både på startlinjen och som chaufför. STARKT JOBBAT! Fredrik beslutade sig dock ganska tidigt att endast köra två av de tre varven på 17,3 km slingan i Högbo, varför endast två av de tre utbrytarna som ställde upp syns i den slutgiltiga resultatlistan, se http://www.hogbogif.org/Bessemer/Resultat/2009/StoraBessemerloppet2009.pdf
Den snabbare av dessa två (Bielke) verkade direkt efter målgång ganska besviken efter att ha kroknat på sista slingan, medans den andre (undertcknad) kände sig mer än nöjd efter att slagit föregående helgs tid i Orsa med över 20 min trots att loppet var 10 km längre. Om detta beror på att skidmilen hade mer än fördubblats inför denna start än den i Orsa, eller om laddningen och vädret helt enkelt var så mycket bättre låter jag vara osagt. Hursomhelst så fick självförtroende en kick i rätt riktning ...
Måste passa på att ge arrangörerna en eloge för en trevlig bana, välpreparerade spår och en lyckad tävling. Trots att det var knappt 500 startade i loppet och det ganska snart efter start gick ihop till endast två spår så var aldrig trängseln ett stort problem.
/LM

den 17 februari 2009 20:33

Inga kommentarer: