lördag 25 maj 2013

Anmälan till KM cykling!

I fredags kväll var jag och Bergman ute och rekade KM-bana och jag kan glädja er med att det även blir en fin bana på vägar med (förhoppningsvis) lite biltrafik.

Precis som på VM så blir det en varvbana och vi kommer köra 3 varv på ett 19 km varv, totalt 57 km alltså. Det här betyder också att om du missar Prolog så kommer du ändå ha tid att lära dig banan på KM:-)

Karta över banan:
http://kartor.eniro.se/m/nP8ld
Man följer Bornsjön närmaste vägen runt.
Samling på parkeringen vid Sturehofs slott.

Prolog: onsdag 29:e maj Start 18:30
KM: onsdag 5 Juni Start 18:30

Passa på att anmäl er till det KM-lopp som av hävd alltid innehåller mest taktik och rävspel. Hur sakta kommer det gå i början? Kommer nån vilja dra? Får vi se nån utbrytning?

Tävlingsledare Bergström
Mobil: 072-530 56 26

9 kommentarer:

Bidevind sa...

Kul!
Kommer på både prolog och tävling

Andreas sa...

Jag kommer på tävlingen. Missar tyvärr prologen.

Bidevind sa...

Lite inspiration och cykelhistoria så här innan tävlingen;

http://gizmodo.com/this-man-has-collected-200-years-of-beautiful-odd-and-509703918

Munther sa...

Måste tyvärr kasta in handduken för åtminstone prologen. Blir inte av med min förkylning. Nu uppe i fem träningsfria veckor :-(
- Munther

Chairman sa...

räknar med både prolog och Km /bergman

Berra sa...

Om allt går väl har jag en hoj som inte är en MTB i morgon...så prolog är väl ett utmärkt tillfälle att testa! :-)

/Niklas

Jonas R sa...

Tja - jag kommer tyvärr inte på någon av tävlingarna... har långhelg på västkusten nästa vecka och en jobbgrej imorgon. Synd för jag var riktigt laddad för att komma sist igen. Jonas

Tomas sa...

Jag missar prologen, men räknar med KM...
/Tomas

Bidevind sa...

Grymt kul bana! Tack för turen idag grabbar. Kommer bli svårt med en klassisk utbrytning nästa vecka