torsdag 5 januari 2012

2011 - 2012

Hej alla Utbrytare - det har blivit hög tid att summera 2011 och blicka fram mot 2012. Först 2011, vad hände?

2011 var året jag fyllde 40 och det gör man inte helt ostraffat - delade ut en Ironman och en Ötill Ö-tävling till mig själv som uppmuntran. Dessutom hade jag gett mig den på att klara Vättren under 9 timmar. Hur gick det då?

Vättern hamnade jag precis utanför 9 timmar, gick in på 9.02 och var besviken. Så här i efterhand har besvikelsen släppt, loppet var väl genomfört och jag tog mitt gamla PB med ca 40 minuter- dessutom kommer jag ju gå under 9 timmar på årets VR så det är inget att hänga upp sig på.......

Ironman i Österrike var på höjdpunkten, både tävlingen och att få åka bil med Bergman, Limpan och Sedin var en ynnest. Kom väl förberedd och lyckade gå in på 12.22. Mycket nöjd!

ÖtillÖ kom lite i skymundan. Om jag ska vara riktigt ärlig så var jag för jävla nöjd med min insats på IM så jag lyckades inte mobilisera träningen innan och så gick det som det gick, vi fick bryta, visserligen under väldigt tuffa förhållanden men kontentan var ändå att jag och Bergman inte var redo för den den utmaningen.

Jag körde några andra smålopp också, Trosatrampet 90 km (38 km/h i snitt) och Riddafjärdssimningen samt KM i löpning och simning. KM blev det inte mycket med i år - hade lite kalenderkrockar 2011 - måste bli skärpning 2012.

På tal om 2012 - hur ser målsättningen ut:
- KM, delta på alla lopp, det är alltid det viktigaste för en god Utbrytare. Vara med och hugga i toppen på simning och cykel. Förbättra min placering i löpningen. Målsättning på "Grisen i Säcken" får vi sätta senare.
- Genomföra ÖtillÖ i September. Förbereda oss genom loppen Amfibiemannen (norra skärgården) i Juli och Ångaloppet i Nyköping i Augusti.
- Köra Vättern under 9 timmar! Förbereda mig med Cykelläger i Trosa, samt 3 stycken tävlingar.

/Krister

1 kommentar:

Munther sa...

Krister:
Lägg upp målen för 2012 under Medlemsprofilen!