fredag 16 september 2011

Resultat KM terränglöpning

Årets KM i terränglöpning gick traditionsenligt i Ursvik, på extermen 15-km spåret. Årets upplaga hade det starkaste startfältet någonsin både till antal och, vilket skulle visa sig, till kvalitet. Inte mindre än 12 deltagare kom till start och nio av dessa slog nytt pers trots det något "kladdiga" underlaget. Imopnerande!
Slutresultat:
1 - Tomas, 1:07:41 (Nytt klubbrekord och pers)
2 - Fredrik Bi, 1:08:26 (Nytt pers)
3 - Peter, 1:11:58
4 - Daniel, 1:12:30 (Nytt pers)
5 - Lars, 1:13:05 (Nytt pers)
6 - Per, 1:14:39 (Nytt pers)
7 - Niclas, 1:21:12 (Nytt pers)
8 - Krister, 1:22:19
9 - Jonas, 1:26:08 (Nytt pers)
10 - Fredrik Be, 1:27:12 (Nytt pers)
11 - Henrik, 1:29:19 (premiärtur tillika nytt pers)
12 - Kim - Bröt pga knäskada

Bidevind:
Kan du uppdatera totaltabellen? Jag har ej rättigheter för detta.

/ Lars
P.s
Gustav:
Du får göra som Kim framöver och ta flyget upp enbart för KM så att någon kan utmana Tomas. Och så att du kan ta tillbaka klubbrekordet förstås ...
D.s

2 kommentarer:

Tomas sa...

Någon (Limpan?) påpekade att det var lite tveksamt att vinna löpningnen i KM och sen inte springa Lidingöloppet. Det är ju trots allt en långloppsklubb. Det ligger väl något i det, så jag har skaffat en startplats nu...

Peter Kaz sa...

Grattis till segern och anmälan till Lidingöloppet. Den gräns på 2 mil som du nämnde är nog mer mental än fysisk.
Själv har jag träningsvärk i vaderna och ena låret. Är inte van vid att springa både länge och fort. Påminner mig om att jag behöver träna mer löpning.