söndag 3 oktober 2010

Lidingöloppet

Förra helgen gick Lidingöloppet av stapeln, varifrån det kommer en kortare rapport. Trots en dålig träningshöst, med två rejäla förkylningar och en lårskada så öppnade jag i ett optimistiskt tempo. Min rekordtid från 2008 på 2.39 är ju trots inte alltför imponerade så jag hade bestämt mig för att försöka slå den.
Vädret var perfekt, 15 grader och solsken och duktiga medlöpare runtomkring mig (startled 2) gjorde att jag öppnade ganska tufft. Låg på 5 min tempo ganska länge och efter 10 km klockade jag 51 blankt. Vid ungefär denna tidpunkt blev jag omsprungen av en viss herr Bjelke, som fräckt nog inte hejade så jag fick skrika till. Redan här började jag dock ana oråd för benen började redan kännas otäckt sega. Släppte därför Bielke omgående och sedan fick man inte se skymten av honom något mer denna dag!
Höll ändå tempot ganska bra till 15 km, där jag klockade 1.16.57. Här hade jag dock redan insett att det skulle bli en tung andra hälft ...
Det var inte många löpare som passerades efter detta, men desto fler som jag fick se mig passeras av :(
"Kravlade" mig i mål på 2.47 och noterade 1.30 på sista 15 km, och fick t.o.m. gå i både Abborebacken och "Golf-backen". Revanschsuget inför nästa år börjar redan så smått infinna sig!
Efter satt ha studerat resultatlistan fann jag följande resultat för Utbrytarna:
1884 - Bielke - 2.35.07
3567 - Munther - 2.47.07
4774 - Kim - 2.54.22
4799 - Limpan - 2.54.32
Hoppas jag inte missat nån mer?

// Munther

4 kommentarer:

Basso sa...

Bra jobbat Lars. Att Bielke är en sån smygare i spåret trodde man ju inte.

Skulle gärna höra mer från Kim/Limpan - ser ut som en spurtuppgörelse, eller?

Syns till helgen på KM MTB!

Bielke sa...

Tack för ett bra inlägg Lars!
Jag ber om ursäkt för min ohövlighet i spåret. Jag gick ju ut ännu lugnare och hade en väldigt stark del mellan 5-15 km. Djupt fokuserad när jag passerade dig. Jag höll sedan bra tills det var 3 km kvar då började få krampryckningar lite överallt men jag tog aldrig helt slut. Det syns dock på bilderna från upploppet att jag lider en del.

När det gäller Kim o Limpan så sprang dom i olika startgrupper! När man ser mellantiderna tror man att dom haft koll på varandra hela loppet, otroligt.

limpan sa...

Ursäkta, men jag bara 2 "riktiga" Utbrytare i resultatlistan?

Chairman sa...

Snyggt grabbar! strålande tider på allehop! Impad //bergman