torsdag 16 september 2010

Resultat KM terränglöpning

Hej!

Årets löpning blev en ganska blöt och lerig tillställning men vi klarade oss glädjande nog utan både regn och utan skador. Segrartiden blev ca 5 min sämre än förra året, men det kanske mest berodde på att inte Gustav med i år ...
Ett STORT GRATTIS till Peter som trots ett demolerat nyckelben krossade Bielke den sista kilometern.
Resultat:
1 - Kazinczy - 1.15.00
2 - Bielke - 1.15.20
3 - Munther - 1.17
4 - Kim - 1.18
5 - Bergström - 1.19
6 - Bergman - 1.31
7 - Bidevind - dryga 1.40
/ Munther

3 kommentarer:

Bidevind sa...

Pissig tid, men väldigt nöjd att jag faktiskt kan springa (läs lunka) igen
/FB

Basso sa...

Tack för en trevlig kväll grabbar. Grymt nöjd med min tid men lite besviken att jag aldrig fick häng på den där Kim. 4,10-tempo på första km var väl tufft för farbror Basso.

Lycka till nästa helg -ni som är anmälda till Lidingö!

Peter Kaz sa...

Alltid skönt att vinna. För er som vill vet hur man vinner terränglöpningen så kan jag avslöja att bakom segern ligger inte så mycket löpning men desto fler långpromenader. Löpningen sedan nyckelbenet kraschade (9 augusti) har varit 1 x 10 km och typ 5 x 5 km. I helgen vandrade jag i Schweiz ca 8 timmar både på lördagen och söndagen, många sköna höjdmeter och grym träningsvärk av att gå nedför.
Hörde jag någon grymta höghöjsdoping?
/Peter (träningsvärk även idag)