tisdag 7 september 2010

Race report: Tjörn Triathlon

En styv vecka har gått sedan vi hade premiär på Halv Ironman distansen borta i Tjörn, eller 11,3 som det verkar kallas i Sverige (11,3 mil).
Diverse olika omständigheter gjorde att jag, Bergman och Limpan åkte i varsin bil över till Tjörn i sann Utbrytar-anda. Det var bara en bil som fick 2400 kr i fortkörningsböter dock och det var jag. Grrrrr. På fredag-kvällen hämtade jag ut nr-lappar till oss och kollade in våra medtävlare på Pre Race-partyt, konstig sport det här ingen verkar ju ha en sån där skön gubbmage.
Vi tycker att vi börjar vara rutinerade uthållighetsidrottare vid det här laget men på lördag morgon kunde man skönja en viss nervositet i vår grupp, framförallt det här med alla prylar. Skulle man ha cykelbyxor under våtdräkten? skulle man springa men cykelbyxor eller byta? Dessutom var vi alla intresserade av att få ett bra lopp, det här skulle ju vara ett avstamp mot Iron Man nästa sommar och vi ville ha en positiv upplevelse.
Jag tänker inte gå in på alla detaljer under loppet men vi var alla väldigt nöjda med loppet. Jag och Bergman var grymt nöjda med vår cykling som hamnade på 2,42 resp 2,43 medan Limpan var extra nöjd med sin löpning där han avverkade halvmaran på 1.51.
Hur det gick i totalen? Ruggigt jämnt faktiskt:
Limpan 5:37:59
Bergström 5:39:32
Bergman 5:43:13
/Krister

2 kommentarer:

Munther sa...

Grymt imponerad av era tider grabbar! Känns som att ni grejar Ironman i sömnen ... // Munther

Bidevind sa...

Härligt att läsa att även gamlingar som oss tar sig runt på bra tider. Lovande för nästa sommar!