söndag 14 juni 2009

Vättern reflektioner

- Förvånansvärt spänstig idag med tanke på hur utahelvete tömd man var igår.

Vad gäller det sportsliga finns det inte så mycket mer att tillägga efter Bäckstedts skildrande inlägg nedan. Min reflektion går mer till de positiva samhällseftekter ett sådant här lopp måste medföra inte enbart för nationalhälsan utan snarare för den ökade konsumtionen, i dessa finanskrisens tider. Personligen injicerade jag samhället redan i måndags genom att betala en skadad familjefar (tänkte åka vättern) i Salem 8000 spänn för min nya Ghost hoj (som f.ö hade räckt till minst en andra plats på KM...). Utöver sanitets kostnader för resa och boende som jag plikttrogen delade med mina utbrytar kompisar fullständigt pumpade jag i mig konsumtions överdoseringen i Motala i form av - skoöverdrag, shimano jacka, strumpor, slang, punka kit, vitargo kit (extra allt) och carerra brillor. När sedan John Blund dragit in över dagiset trollsländan tog jag min nya ghost hoj och cyklade i skydd av Motala mörkret återigen uppför backen till cykelhandlarna för att köpa en ny lampa till ghosten. I förhoppning att äntligen finna lugnet innan jag kurade ihop i min sovsäck för blott två timmars sömn. Snart är det ny tävling och nya inköp....

Jag vill tacka alla Utbrytare som deltog i helgen (träffade tyvärr aldrig den tidiga startgruppen) för hedersvärda slit insatsatser samt som alltid för bra surr i bilen, på cyckel samt på trollsländan.

Personligen är jag lite less på Vättern. Tror att jag kommer att få det svårt att motivera mig nästa år till detta långa och lite läskiga lopp (då tänker jag på alla jävla lastbilar på tävlingsbanan)om jag tar min klassiker i höst. Det som skulle kunna få mig i andra banor är möjligen det som limpan är inne på en gemensam utbrytar klunga med sen startid som spänner bågen för en tid på riktigt låga 9 timmar för att inte säga under 9 timmar med gynsamma förhållanden, det skulle kunna gå om vi jonnar lite tillsammans innan. Det vore coolt....

- Basso eller någon vet du/ni om man kan anmäla sig till en sub 9 startgrupp?

Mvh Nöjd

3 kommentarer:

Basso sa...

Halloj, jag tror inte att det finns officiella Sub9-grupper som man kan anmäla sig i direkt hos Vätternrundan utan det handlar snarare om att: a)ragga ihop eget folk till sin grupp med ambitionen att gå under 9 alt b) leta rätt på en grupp som vi kan vara med i. Bra ställen att leta på torde vara cykelklubbar, funbeat.se, puls.se eller andra bra www-källor.

/KB

Basso sa...

En sak till angående anmälan, i år kommer vi få chansen att anmäla hela klubben till en gemensam startgrupp. Vi kommer få ut information om detta i Augusti och sedan kommer vi behöva anmäla innan Septembers utgång (ungefärliga tider). Alltså - anmäl inte på egen hand utan vänta in gemensam anmälan med klubben!

Chairman sa...

ciao, ju mer jag analyser våra lopp desto mer säker på är jag att det finns mer att ta rent tidsmässigt. Jag menar man ödslar ju en jävla massa energi på att hålla en så ojämn takt hela tiden... jag tror vi alla klarar att hänga på en klunga som håller runt 34km/h om vi tränar lite istället för att bendla mellan 37km/h och 25km/h som nu är fallet....//fb